fbpx

Wartości firmowe w świecie BANI. Management by Values

kariera pracownikow

Wartości firmowe w świecie BANI. Management by Values

„Najbardziej zachwycającą niespodzianką w życiu jest nagłe zdanie sobie sprawy z własnej wartości.”

Maxwell Mattz.

 

Wzmacniając morale naszych zespołów, osłabionych niestabilnością dzisiejszej rzeczywistości, warto zastanowić się co wzmacnia zaangażowanie i poczucie spójności z zespołem.

Jedynie w organizacjach, zarządzanych przez wartości, uaktywnia się dobro, które mobilizuje energię pracowników aby służyć czemuś większemu. Wartości stanowią właśnie taką okazję. Stają się prawdziwym szefem, świadomie wydobywającym szlachetny potencjał swoich pracowników.

Z jakimi wartościami chcemy być kojarzeni? Co nasi klienci, pracownicy czują wobec naszej firmy? Jakie wartości powinny budować strategię biznesową?

Ken Blanchard, podkreśla, iż zarówno misja jak i deklarowane wartości powinny pozostawać w zgodności z wizją organizacji. Skuteczność Management by Values polega na tym, iż jest to proces związany z ludźmi. To wartości łączą ludzi, sprawiając, iż potrafią zaangażować się w pracę na rzecz realizacji wspólnych celów. Wartości działają jak magnez. Tylko dzięki wartościom ludzie łączą się w zespół. Działają w głębokiej synergii swoich wartości, które kształtują ich zachowania a te  z kolei odzwierciedlone są w  środowisku odbiorcy, którym jest zarówno klient, podwykonawca, dostawca ale też członek zespołu czy przełożony.

Kluczem w zarządzaniu przez wartości jest budowa atmosfery zaufania. Ważny jest empowerment, wzmacnianie pozycji swoich zespołów, delegowanie projektów samodzielnie. Jakość produktów i usług muszą leżeć w interesie wszystkich bez względu na stanowisko. Bazowanie wyłącznie na celach nigdy nie będzie prawdziwym napędem dla organizacji. Trzeba zejść głębiej do wartości. Zestroić kluczowe wartości menedżerów, całej organizacji kształtować sposób w jaki realizowany jest cel. Wartości firmowe muszą być demonstrowane na co dzień, odzwierciedlane w postawach, komunikacji i wizerunku jaki na co dzień budują pracownicy.

Podstawą zarządzania przez wartości jest opracowanie procesu zestrojenia decyzji strategicznych, codziennych działań i przewodnich wartości.

Jakie kroki powinien wdrożyć lider aby oprzeć funkcjonowanie firmy na kluczowych wartościach i zacząć wprowadzać w niej zarządzanie przez wartości?

Zapraszam do przyjrzenia się temu procesowi w Twojej organizacji.

Autor: Agnieszka Musiał-Terlecka

 

 

 
+
Wyślij