Reputacja ma realną wartość, która może mieć ogromny wpływ na postrzeganie marki. To tu tkwi klucz do sukcesu organizacji, która nie może pozwolić sobie na obniżenie wartości wizerunkowej firmy. Reputację firmy budują jej pracownicy ale również definiują ją kluczowe decyzje, które mogą zaszkodzić a nawet zniszczyć długo budowany wizerunek.
Wzmocnienie employer branding w świecie VUCA.
Warto podkreślić, że reputację się ma, a nie miewa. Jest ona odbiciem działań, decyzji, komunikatów przekazujących często trudne decyzje związane ze zwolnieniami pracowniczymi. Warto przejąć nad tym procesem kontrolę. Budowanie zaufania do marki zajmuje statystycznie 9 lat. Jak zatem uniknąć zniszczenia tych wieloletnich starań w obliczu wymuszonych przez pandemię trudnych decyzji o zwolnieniach ? Jak w tej bezprecedensowej sytuacji zyskać wizerunkowo, pokazać świadomą, dojrzałą markę pracodawcy?
Outplacement gwarantem świadomego wizerunku organizacji.
Jak zabezpieczyć firmę przed utratą reputacji? Jak nie zniszczyć wieloletnich wypracowanych efektów wizerunku pracodawcy? Jak zachować EVP firmy w strategii employer branding?
Skutecznym gwarantem bezpiecznego środowiska pracy jest proces outplacementu, który zmienił swoje oblicze i dziś stanowi realne wsparcie w polityce zarządzania zasobami ludzkimi.
Dbałość o reputacje staje się wyzwaniem dla wielu organizacji. Warto zaangażować do tej roli wyspecjalizowane w planowaniu, wdrażaniu i przeprowadzeniu całego procesu outplacamentu doradztwo, które nie tylko osiada doświadczenie ale również dysponuje certyfikowanymi narzędziami, potrafi zaprojektować indywidualnie dopasowany do strategii employer branding firmy action plan.
Wsparcie partnera zewnętrznego z pewnością zminimalizuje negatywny wydźwięk podejmowanych dziś przez organizacje decyzji pracowniczych. Warto zatem skonsultować aktualną politykę zatrudnienia vice planowane zwolnienia i konfrontować z działaniami wizerunkowymi, aby utrzymać poziom reputacji i wizerunek „ludzkiej” organizacji.
Autor: Agnieszka Musiał-Terlecka